Monday, 3 December 2012

Pure Marine Collagen - Intro

Zaman sekarang ni... ramai dah yang tercari-cari pelbagai produk kesihatan dan kecantikan...Sape yang tak nak sihat luar dan dalam.. dan siapa yang tak nak cantik luar dan dalam.....ADE KE? ... sekrang banyak faktor yang boleh sebabkan kesihatan luar dan dalam kiter terjejas...tak sedar dan dengan sedarnya....:D....

Jadi, Kiter nk amik la peluang nih ( promote la kiranya nih)... kasi upload kat blog..

SEBELUM tu kita mulakan proses pembacaan untuk lebih mengenali APA ITU KOLAGEN ASLI ??

                                                   

                                                      JOM KENALI DAN FAHAMI...

                       Kolagen ini adalah dari sumber semulajadi........ RUMPAI LAUT.......:D

 
 
 
 
 
 
Cara Penyediaan:
 
1. Basuh kolagen mentah, ramas2 seperti basuh beras 5-6 kali

2. Rendam kolagen mentah yang telah dibasuh semalaman

3. Buang air rendaman tadi dan basuh sekali lagi 5-6 kali; toskan

4. Campur dengan 2.5 liter air kosong ke dalam periuk untuk direbus

5. Selepas mendidih biarkan ia sejuk sebelum diletakkan ke dalam bekas dan disimpan dalam peti ais (stok untuk 4 minggu) – simpan segumpal kolagen mentah yang telah direbus tadi (seperti agar2) dalam bekas bertutup ke dalam peti ais untuk dijadikan masker
 
Cara Pengambilan :
 
1. Waktu terbaik ambil semasa perut kosong (selepas bangun tidur – sebelum sarapan & sebelum masuk tidur)

2. Ambil air rebusan kolagen dari peti ais (akan jadi seperti jelly), ambil 3 sudu besar dan masukkan ke dalam gelas - boleh juga dicampurkan dengan sunquick/air buah

3. Sebelum minum tu baca Bismillah & Selawat =)
 
Cara Membuat Masker :
 
1. Cuci muka 2-3 kali supaya pori2 di muka terbuka luas

2. Sapu rata gumpalan kolagen tadi di muka (sangat bagus dibuat setiap hari)

3. Biarkan lebih kurang 15 minit atau boleh juga dibiarkan semalaman sebelum dicuci


 
PERHATIAN :
* Elakkan minum kopi, nescafe; minuman yang tinggi kandungan kafein sebab semua tu boleh menyerap dan buang vitamin C, kolagen dan gluthathione (agen pencerah) dalam badan kita..
* Ambil bersama vitamin C untuk kesan yang maksimum & lebih cepat! banyakkan minum air kosong..

**********************************************************************
Sambil jual Kolagen nih.. pada masa yang sama testimoni konfirm KENA BUAT...... kan... heheh...
So... NANTIKAN TESTIMONI DARI SAYA SENDIRI YE... Tak sabar nk dapat kan kulit yang bebas bintik bintik putih dan hitam / jeragat juga....... nak hilangkan juga pori2 yang terserlah nih....
 
BUkan ape.. saya dah tak berani nak pakai sebarang produk yang terjual kat pasaran tuh....
tak pasti yang mana elok atau tak... JADI pilihan sekrang adalah BAHAN SEMULAJADI..... ok per....
 
Ibu KOLAGEN ASLI
 
 



 
 
Penyedian yang dibuat sebelum pergi Kerja..
Tapi penyediaan ni untuk sekali minum je kot...
 
 
 
Nak buat 100G  ( Stok 4 Mimggu )sekali gus sebenarnya ... ngada2 lak nk try sikit...
 
INI FIRST TRIAL OK>>>>> hehehehe
 
 
 
Packaging  Ibu Kolagen yang saya jual...
 
 
 
 

No comments: